szeptember, 2008 archívum

Első nekifutásra

szerda, 2008. szeptember 24.

Azok, akik projektekkel, stratégiákkal is foglalkozunk, értékelni is szoktunk. Most már lassacskán lejárt a gyakornoki időm, haza kell menni, átadni valamit abból, amit itt tanultam. De értékelni is kell. Lássuk, így első nekifutásra, mivel találkoztam ebben az öt hétben. Úgy jöttem ide, mind aki tanította az Uniós intézményeket, politikákat, látott már EU-s tárgyalásokat, minisztériumban is [...]

De Gaulle nem volt otthon

hétfő, 2008. szeptember 22.

Brüsszelnek az az előnye, hogy nagyon jó helyen található. Rengeteg érdekes főváros, városka, tengerpart (a nyugati vasútrendszernek köszönhetően is) van közel. A franciaországi Lille mindössze 38 perc TGV-vel. Úgyhogy vasárnap, miután kényelmesen felkeltünk, elmentünk várost nézni. Hogy ez éppen Franciaországban volt? Hát igen, ez az előnye Brüsszelnek. Vasárnap volt, könyvvásárt láttunk Lille-ben Többek között XIX. [...]

Szombaton, Brüsszelben

vasárnap, 2008. szeptember 21.

Mostanság elég sokat beszélgettünk a bevándorlók kérdéséről, az első és másod generációs néger, arab, kínai franciákról, belgákról, hollandokról. Afrikai negyedben, muzulmán negyedben, európai negyedben jártunk. Mindezt Brüsszelben tettük. Létezik Brüsszelben egy lap, amelyben 130 oldalon keresztül hasznos tanácsokat adnak az újonnan ide érkezetteknek (Newcomer, an introduction to life in Belgium). A lap szerint a következő [...]

Te ezt élvezted volna…

szombat, 2008. szeptember 20.

Brüsszel nemcsak az európai intézményekről szól, Brüsszel egy élő, néha fura, néha túl nyugodt, néha nem vonzó város. S miért jó, ha látogatócsoportokat fogad a képviselő? Sok mindenért. Nekem most azért is, mert a bolyongásainkban más szemmel néztem a várost, másra hívták fel a figyelmemet. Egy-egy ilyen beszélgetős városnézés nagyon felvillanyozhatja az embert. Még tartott [...]

Vízzel körülvéve

kedd, 2008. szeptember 16.

Az első élményem Hollandiáról határozottan „vizesre” sikeredett, hiszen az amszterdami fél nap után, mindenemből kicsavarhattam a vizet, vízhatlan kabát ide vagy oda. Meseváros, az jutott először eszembe, amikor megérkeztem. A megdöntött házak, amelyeket sok száz évvel ezelőtt azért döntöttek meg mert nem volt csatornázás és a víznek le kellett folynia valahogy – tudtam meg barátnőmtől. [...]

Megvan a külkereskedelmi miniszter

hétfő, 2008. szeptember 15.

A múlt héten, amikor egyik reggel mentem be az Európai Parlamentbe a Luxembourg téren, a Parlament épülete előtt, egy sátorra lettem figyelmes. A sátorban pedig éppen hangosan csengett egy régi módi telefon, a rögzítő pedig azt mondta: az EU nem kapcsolható, de ha akarja hagyjon üzenet majd átadjuk valakinek. Azoknak, akik „Unióban” utaznak, vagy tanultak [...]

Határozott kiállást Hölgyek, Urak!

kedd, 2008. szeptember 9.

Határozottan élveztem ma az INTA (nemzetközi kereskedelem) bizottságban zajlott “pengeváltást”. A közbeszerzésekről tartottak nyilvános meghallgatást, amikor is egy egyértelműen francia nevű úriember, hiba nélküli angolsággal felvázolta a problémát, s utána a megoldási lehetőségeket. Dinamikus volt, egyértelmű, és nagyon határozottan fogalmazott. Amellett foglalt állást, hogy az Uniónak nem kell protekcionistának lenni a közbeszerzések terén, azaz nem [...]

Speed dating

hétfő, 2008. szeptember 8.

Az Uniós intézményekben való gyakornokoskodás még azért is jó, mert sok emberrel lehet beszélgetni. Olyanokkal akiket érdekel Európa, olyanokkal akiket érdekel a gazdaság, olyanokkal akiket érdekel a társadalom, olyanokkal akik sokat utaznak és látnak is nemcsak néznek. Persze ezek az emberek nem mind Uniós intézményekben dolgoznak. Ezekből a találkozókból származik a „branding the EU” ötlet [...]

Megmutatni Európát az európaiaknak

kedd, 2008. szeptember 2.

Mindannyian ismerjük azt az érzést, hogy jön az ismerős városunkba, meg kell neki mutatni és ez alkalommal olyanok helyeket fedezünk fel, saját, ismerősnek tetsző városunkban, amelyről fogalmunk sem volt. Ez nemcsak turisztikai szempontból ismeretlenebb városra igaz, de a Párizsban lakóknak is lehet újat, érdekeset, szépet mutatni, akkor is ha életünk nagy részét nem ott éljük [...]

Európától számítva a második sziget

hétfő, 2008. szeptember 1.

Igen, ez lenne az én „számításaimban” Írország. Az európai lét egyik kedvelhető formája a hétvégi kiruccanás, például „ide” Dublinba. A reptéren várakozva a késő gépre megpróbáltam összeszedni mit is tudok én Írországról. Hát nem túl sokat: függetlenségi háború, az ír és angol nyelv fura viszonyulása, zöld, IRA kérdése, Guiness és whisky… akkor jutott eszembe, hogy [...]